David Cronenberg je na poli postmoderní kinematografie ikonický pojem, rozkročený mezi body hororem, reprezentovaný snímky Mláďata nebo třeba Moucha, psychologickým dramatem (Nebezpečná metoda) nebo právě sci-fi, kterému se naposledy zasvětil na konci tisíciletí v dystopii eXistenZ.
Po osmileté odmlce od Map ke hvězdám se kanadský maniak znovu hlásí o slovo s projektem CRIMES OF THE FUTURE. Ten se, jak už název napovídá, bude odehrávat v blízké budoucnosti a jeho děj se má točit okolo adaptace lidstva na syntetické prostředí. Modifikace biologického těla jsou na denním pořádku, což vede ke zrychlené evoluci, mutacím i vzniku nových orgánů. Tento transhumanismus je pro některé hrozba, pro jiné zdrojem neomezených možností. Chirurgie je nový sex, jak zazní v jednom ze dvou trailerů, které distributoři uvedli na podporu květnové premiéry na festivalu v Cannes.
Ústřední postavy ztvárňuje duo Kristen Stewart (Pod vodou) a Viggo Mortensen, filmová tvář majitele bistra z režisérovy kultovky Dějiny násilí. Ten se před rokem v rozhovoru pro GQ.com nechal slyšet, že tvůrce měl námět chystaného počinu v hlavě už dávno, ale teprve teď se mu ho podařilo v upravené podobě realizovat. „Je to téměř takový podivný noir. Zneklidňující a kvalitní,“ prozradil s tím, že se Cronenberg obloukem stylově vrací ke svým začátkům.
V obsazení nechybí ani francouzská megahvězda Léa Seydoux, jež se objeví v roli svérázné performativní umělkyně. Natáčení proběhlo loni v létě v Athénách.
Podle anonymního přispěvatele na webu World of Reel může publikum v případě novinky očekávat ještě kontroverznější a chaotičtější záležitost, než jakou byl před čtvrtstoletím Cronenbergův titul Crash na motivy bestselleru J. G. Ballarda. Do křesla prý diváky zatlačí především posledních dvacet minut stopáže. „Předpokládám, že lidé budou odcházet z kinosálů, omdlévat a zažívat panické ataky. Sám jsem jednu skoro měl, a to nepřeháním,“ uvedl zmíněný uživatel. A nutno podotknout, že obě upoutávky jeho odvážnému tvrzení jenom nahrávají.